Vrouwen + Boeken = Gevaar

24 maart 2010 at 11:30 Plaats een reactie


Lies Lefever, rijzende ster in de Vlaamse stand-upcomedy

Mannen hebben meer gevoel voor humor dan vrouwen. Ze genieten meer van seks, daarom denken ze er vaker aan. Ze hebben geen make-up nodig of ‘leugentjes om bestwil’. Ze zijn echter en oprechter dan vrouwen. Overtuigd? KAV en Fnac ook niet!

Lies Lefever, rijzende ster in de Vlaamse comedy én vrouw zegt daar het volgende over: “Natuurlijk hebben vrouwen wel humor! Maar ik denk dat ‘comedy’ en ‘vrouwen’ niet echt de ideale combinatie is als job. De meeste vrouwen willen misschien qua job iets nuttigs doen en niet ’s avonds om zeven uur naar het werk (lees: naar een café) gaan om daar moppen te staan tappen op een podium.” Lees verder voor het volledige interview.

Met wie lach je het liefst? Met jezelf, met andere vrouwen of met mannen?
“Ik lach gewoon graag met grappige dingen, met leuke situaties. Of die nu van een man of een vrouw komen doet er niet echt veel toe. Maar ook ik verwacht het niet zo snel van vrouwen. Een vrouw die grappig is kan me meer verbazen. Geeft me dat gevoel van: “Ah! Dus het kan toch!”

Je toert momenteel door Nederland met Kamagurka. Vinden Nederlanders je even grappig als Vlamingen?
“Ervan uitgaande dat Vlamingen mij effectief grappig vinden… ja! In Nederland lachen de mensen wel sneller. Waar je in Vlaanderen na de show vaak mensen hebt die komen zeggen dat het wel leuk was, heb je in Nederland veel meer de lach op het moment zelf. In Nederland heb je ook wel meer zo’n cabarettraditie, dat merk je wel.”

Een van je grote voorbeelden is Urbanus. Wat spreekt je aan in hem? Waarin ben je met hem te vergelijken?
“Wat me aanspreekt in Urbanus zijn zijn liedjes. De eenvoud die daarvan uitgaat, de teksten… Geniaal! Ik denk dat ik door mijn liedjes misschien wel een beetje op Urbanus lijk.”

Is slechtziend en zwart zijn een voor- of nadeel als stand up comedian?
“De dag dat je me zal horen zeggen “Waaw! Slecht zien, dat is nu echt eens een voordeel!”, die is nog veraf. Eveneens is zwart zijn in een blanke maatschappij nooit een voordeel. Natuurlijk maak ik er wel mopjes over, maar na twee minuten is dat ook niet meer echt tof, dan moet ik ook laten zien wat ik echt in huis heb.”

Peter Heirman

Als trendsettende vrouwenbeweging laat KAV zich graag inspireren door geëmncipeerde, pittige auteurs die iets te vertellen hebben. Samen met Fnac organiseert KAV daarom drie interactieve events, telkens rond een ander thema: sexy, funny en fake. Enkele auteurs, mannen en vrouwen, vertellen over hun recent werk.

Schrijfster Ilse Nackaerts

‘Sexy’

Zaterdag 27 maart van 14 tot 16 uur in Fnac Antwerpen (Shoppingcenter Groenplaats)
Schrijfster: Ilse Nackaerts (Spannende seks, In blijde verwachting)
Schrijver: Bart Van Loo (O vermiljoenen spleet, Seks, erotiek en literatuur)
Gastvrouw: Annemie Peeters (Vrij vrouwelijk)

Om 16.30 uur een optreden van K’s Choice

 

 

 

 

Schrijfster Marita De Sterck

‘Fake’

Zaterdag 3 april in Fnac brugge (Markt)
Schrijfster: Marita De Sterck (Bloei)
Schrijver: Oscar van den Boogaard (Meer dan een minnaar)
Gastvrouw: Mieke Dumont (WTV/Focus)

Om 17 uur een optreden van de Fixkes

 

 

 

 

‘Funny’

Vrijdag 30 april  van 17 tot 19 uur in Fnac Brussel (Shoppingcenter City 2)
Schrijver: Tim Foncke (Geachten)
Comedienne: Gorcha Davidova
Gastvrouw: Annemie Struyf (In Godsnaam)

Met Lies Lefever als gastspreker. Zij brengt ook 3 akoestische nummers.

Entry filed under: Boeken, Muziek. Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Film: De helaasheid der dingen Film: Soul Kitchen

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Welkom op de blog van Visie! Hier vind je…

films
boeken
theater
expo’s
vakantie- en actietips
jeugd
Ideeën of een reactie? Laat ze zeker achter!

Aantal bezoekers

  • 216,714 bezoekers

