Visie-kinderredactie denkt na over de toekomst

28 februari 2011 at 12:08 Plaats een reactie


Tijd om het woord te laten aan onze Visie-kinderredactie zelf: wat vinden zij van de wereld? Hoe zien ze hun toekomst? Wat doen ze om de wereld een stukje beter te maken? We laten het woord aan de klas van juf Marlies uit de Sint-Clemensschool in Hoeilaart.

Wat wil je later worden?

Noa: “Ik wil later iets met kinderen doen. Want ik help nu al ’s middags de kleuters op school? En ik help een kleutertje met een handicap. Als ik vrolijke kleuter zie spelen, dat maakt mij blij. ”

Tom: “Ik wil een beroep doen waarbij ik buiten kan zijn. Maar volgend jaar ga ik Latijn studeren, omdat mijn ouders dat ook hebben gedaan.”

Yente: “Eerst fruit- en groentenboer, dan kok en daarna schilder. Ik weet nog niet wat ik volgend jaar wil gaan studeren, maar geen Latijn.”Hans: “Ik denk eraan om bij Visie te gaan werken. Het is leuk om mensen te interviewen.”

Stel dat jij president van de wereld was, wat zou je als eerste veranderen?

Hans: “Ik zou zorgen dat er wereldvrede is, en een regering in België.”
Laurane: “Ik zou de armen helpen en een onderdak geven.”
Amaury: “Een auto ontwerpen die geen CO2 uitstoot.”

Hoe denk je dat jouw leven er over 30 jaar zal uitzien?

Ignace: “Kinderen krijgen, een carrière, een villa, een eigen bedrijf, een mooie vrouw en een snelle wagen.”
Juliette: “Ik hoop dat ik een goed beroep heb. En een huis dat goed is voor het milieu. Ik sorteer nu al mijn afval en we hebben thuis zonnepanelen.”

 

Wie of wat maakt jou vrolijk?

Juliette: “Elke dag op school ben ik blij dat ik samen ben met mijn vrienden.”
Carlijn: “Mijn kat, of een tien op een schooltoets.”
Tom: “Als ik voetbal en als ik mijn familie zie.”

Wat doe jij om het milieu te helpen verbeteren?

Len: “Sorteren, een brooddoos gebruiken, de kraan op tijd dichtdraaien, meedoen aan Dikketruiendag.”
Carlijn: “Sorteren, energie besparen en de tv helemaal uitzetten.”

Entry filed under: Jeugd, Nieuws. Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Visie-kinderredactie op bezoek bij Velo Film: Die Fremde

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Welkom op de blog van Visie! Hier vind je…

films
boeken
theater
expo’s
vakantie- en actietips
jeugd
Ideeën of een reactie? Laat ze zeker achter!

Aantal bezoekers

  • 208,756 bezoekers

